Bugun...


Dilencilerin Kucağındaki Çocuklar Neden Sürekli Uyuyor
Lütfen bu haberi okurken, vicdanlarımızı körertmeden, herkesi aynı kefeye koymama kaydı ile değerlendirmede bulunalım. Biliyoruz'ki sadaka vermek iyidir ama vereceğimiz kişilere de emin olalım. Biz duygusal insanların dilencilerin yanından geçtiğimizde kucağında resmen cansız bir beden gibi uyuyan bebeğin halini gördüğümüzde, O an için her şeyimizi vermek geliyor bazen içimizden.. Alttaki yazıyı okumanız tam üç dakikanızı alacak fakat “O kucaktaki bebeğin neden uyuduğunu gayet iyi anlayacaksınız.!” Bunun aslını öğrendiğinizde adeta şok geçireceksiniz..

Paylaş
Dilencilerin Kucağındaki Çocuklar Neden Sürekli Uyuyor

Dilencilerin kucağındaki bebekler neden sürekli uyur?

 

Metro istasyonu yakınında yaşı tam olarak belli olmayan bir kadın oturuyor. Kadının saçı karışık ve kirli, başını kederli bir şekilde öne eğmiş. Yanında bir çanta duruyor. İnsanlar çantaya para atıyor.

Kadının kucağında uyuyan iki yaşında bir bebek var. Bebek, kirli bir şapka ve kirli giysiler içinde habersizce uyuyor.

Yoldan geçen sayısız insan ona para veriyor. Kötü bir niyeti olduğunu düşünmeden, her zaman cebindeki son kuruşu ve üzerindeki son kıyafeti hayırlı bir iş yaptığını düşünerek vermeye hazır olan insanlar.

Bir ay boyunca bir dilencinin yanından geçtim. Bunun çete kontrolünde bir aldatmaca olduğunu bildiğim için dilenciye para vermedim. Bir ay sonra dilencinin önünden geçerken aniden bir şey fark ettim…

Her zamanki gibi pis bir eşofman giydirilmiş bebeğe baktım. Sabahtan akşama kadar kirli bir metro istasyonunda bir çocuğun bu kadar sakin durmasını garipsedim. Bebek uyuyordu. Ağlamıyordu, hıçkırmıyordu veya bağırmıyordu, sadece başını annesinin dizlerine gömmüş uyuyordu.

Sevgili okuyucular, aranızda çocukları olan var mı? 1-2-3 yaşlarındaki bebeklerin ne sıklıkta uyuduğunu hatırlarsınız. İki veya en fazla üç saatlik( ardışık olmayan) öğleden sonra şekerlemesi yaparlar ve bu aralıklarla tekrar eder. Fakat ben bir ay boyunca dilencinin kucağındaki bebeği bir kere bile uyanık görmedim! Dilencinin dizlerine gömülü olan bebeğin yüzüne baktım ve içimde beliren kuşku daha da arttı. Gözlerimi bebeğe dikerek dilenciye sordum: “Neden sürekli uyuyor?”

 

Dilenci beni duymamış gibi yaptı. Gözlerini indirdi ve yüzünü perperişan ceketinin yakasına sakladı. Soruyu tekrarladım. Kadın tekrar yukarı baktı. Ardından arkamdaki bir yere iğrenmiş bir şekilde baktığını fark ettim. Bas git, diye mırıldandı. Ben adeta çığlık atar gibi “neden sürekli uyuyor?” diye sordum bir daha.

 

Arkamdaki kişi omzuma elini koydu. Arkamı döndüm. Yaşlıca bir adam, tasvip etmeyen bir tavırla bana bakıyordu:

“Ondan ne istiyorsun? Ne kadar zor bir hayat yaşadığını görmüyor musun?”

 

Eh… Cebinden biraz para aldı ve dilencinin çantasına attı.

 

Dilenci tevazu ve büyük bir keder ifadesi belirmiş yüz ifadesi takınarak istavroz çıkardı. Adam omzumdan elini çekti ve metro istasyonundan dışarı çıktı. Bu yaşlıca adamın eve gittiğinde, ev halkına metro istasyonunda gördüğü ruhsuz bir adama karşı fakir, perişan bir kadını nasıl savunduğunu anlatacağından eminim.

 

Ertesi gün bir arkadaşımı aradım. Bu arkadaşım zeytin gibi gözleri ile Romen uyruklu komik bir adamdı. Eğitiminin sadece üç buçuk yılını tamamlamayı başarmıştı. Eğitimini tamamlayamaması, onun pahalı ve yabancı arabalarla şehrin sokaklarında gezinmesini engellemiyordu. Arkadaşımdan bu işin bariz bir şekilde organize edilmiş olduğunu öğrenmeyi başardım. Kullanılan çocukların ailelerden “kira”landığını veya en basit deyişiyle kaçırıldığını öğrendim.

 

Bebeğin bütün gün uyuması için bu kişiler tarafından ona votka ya da uyuşturucu verildiğini de şaşkınlıkla dinledim. Tabii ki, çocukların vücutlarının böyle bir şok ile baş etmesi mümkün değildir, bu yüzden çocuklar genellikle ölür. En korkunç şey ise – bazen bu çocuklar “iş günü” içerisinde ölür. Ve sözde annenin akşama kadar kucağında ölü bir çocuğu tutması gerekir. Bu bir kuraldır. Yoldan geçenler torbaya biraz para atar ve bunun ahlaki ve doğru bir şey olduğuna inanır, bunun “yalnız” bir anneye yardım etmek olduğunu düşünür. Ama değildir.

 

Ertesi gün aynı metro istasyonunda yürürken gazeteci kimliğimle konuşmaya hazırdım. Kadın aynı yerde oturuyordu ve kucağında dünkünden farklı bir bebek tutuyordu. Ona bu çocuğun belgelerini ve dünkü çocuğun nerede olduğunu sordum. Cevap vermedi. Fakat yanımdan geçen insanlar neden çocuklu ve yoksul bir dilenciye bağırdığımı sorup aklımı kaçırdığım imasında bulundular. Bunun üzerine metro istasyonundan bir koruma eşliğinde zorla çıkarıldım. Yapmam gereken tek şeyin polisi aramam gerektiğini biliyordum ve aradım. Fakat polis geldiğinde ortada ne dilenci ne de bebek vardı.

 

Eğer siz de sokaklarda çocuklarıyla dilenen kadınlar görüyorsanız, para vermeden önce bir kez daha düşünün. Para vermediğiniz takdirde sektörleşmiş bu tür kötü niyetli işler bir süre sonra bitecektir. Böylece çocukların votka ve herhangi bir ilaç verilerek kullanılmasına ve sömürülmesine de engel olacaksınız.

Dilencilerin kucağında uyuyan bebeğe sakın şefkat ile bakmayın. Bu korkunç gerçeği görün!

İşte artık bu yazıyı okuduğunuz için dilencilerin kucağındaki çocukların neden sürekli uyuduğunu artık öğrenmiş oldunuz..

Duyarlılığınız bir bebek, bir hayat kurtarmak için bir adım olabilir. Lütfen Paylaşınız..

 

Sonmansethaber.com







Paylaş

YORUMLAR
24 Yorum

Nurane
14-06-2017 16:18:00

Haklisiniz

Yuriga ya cevap
30-01-2017 09:28:00
Kansız it. Dine bağlamaktan bahsetmişsin, kimsenin birşeyi dine bağladığı yok bunu kalın kafana sok, bu bir. İkincisi kitaplar okunmak içindir, biryerlere sokulmaz ama belli ki sen sokmaktan daha çok zevk almışsın o da senin tercihindir bizi bağlamaz. Eğer dine bağlanacksa gayet tabi bağlanabilir ki dilenmenin dinde yeri yoktur. Gerekirse mendil, sakız, su satılır yine de sağlıklı iken böyle birşey asla tavsiye edilmez. Dinden zerre anlamadığın belli bari itlik yapıp rezil olma. Şuursuz mahluk seni.
tarık atci
29-01-2017 12:23:00
Ne güzel açıklamışsın fakat yazının sonunu beğenmedim dilenci kucağındaki çocuğa şefkatle bakmayın demissin umursamayalım dikkate almayalimmi yani çocuk ölsün öylemi yazını düzelt hemen zabıta ve polis ekiplerine şüphelendiğiniz durumu belirtin de ki insanlar arasın polisi cocukcagizlar kurtulsun
Erkan doğan
29-01-2017 11:06:00

Gazeteciyim dediğinize göre bu işleri hepimizden iyi bilmelisiniz. Gittim bağırdım çağırdım sonra metrodan atıldım ve polisi aradım diyorsunuz ? Böyle bir şüpheniz var ve siz kafanıza göre hareket ettiniz? Kusura bakmayında yazdıklarınız yaşanmış değilde hikaye gibi geliyor. Ha amaç doğru ve çok güzel dikkat edilmesi gereken bir konu üzerine dikkat çekmişsiniz. Ancak dediğim gibi yazdıklarınız hikaye gibi geliyor. Eğer değilse benden de size bir tavsiye bir daha yaşarsanız polisle gidin direk.

yasar
29-01-2017 06:49:00
Dogru olabilir. Bu yazi muhtemelen yurt disindaki bir olay ve yazi. Bizim ulkemizde de var. Zabita ve polis cocuk istismarcilarinin arkasindaki sebekeyle ciddi sekilde ilgilenmeli.
Melahat Demir
28-01-2017 22:13:00
Bire bir benzer durumu Kadıköy'de 3 yıl kadar önce, şu anki Dorock XL önünde gec bir saatte yaşamıştım.Kaldırımda kederli oturan annesinin(!) başı kollarindan aşağı sarkmış uyuyan iki yaşlarında bebek gördüm, durup dikkatle baktığımda cocugun transa geçmiş gibi uyuduğunu(!) gördüm. Kadına bu bebek neden bu kadar sakin uyuyor bu saatte, bu soğukta ve bu gürültüde diye sordum saçma sapan tavırları beni iyice şüpheye soktu, artık bağırmaya başladım, insanlar falan toplandı. Yanımdaki arkadaşım mafya bunlar bulaşma dedi ama ben yine de direttim polisi aradım, polisi ararken kadın gözden kayboldu, eşgal verdim. rnO günden sonra paranoyakça düşündüğümü sanmıştım ama bu yazıyı okuyunca o kadının elinden o çocuğu zorla da olsa alabileceğimi ya da başka bir şey olabileceğini düşünerek üzüldüm ve vicdan azabı yaşıyorum. . Yanılıyor da olabilirim ama hiç bir canlının hayatı bu kadar basit değil, riski göze almalıydım...
Yahut
28-01-2017 17:08:00

Okadar genişletilmiş hayal perestçe yazılmışki kısa bir konuyu bukadar uzatarak insanları Allahtırmayın bu tür dilenenlerin çoğu yalan zaten bunu çok daha kısa yazabilirdin insanların vaktini çalma kul hakkıdır....

Osman. Onem
28-01-2017 15:38:00

Pes.........

Lütfü yağmur
27-01-2017 21:24:00

Peki böyle bebek uyuduğunu gördüğümüzde polisi arasak gelirlermi?

beyhan
27-01-2017 21:21:00

bende metroda bir olayla karşılaştım sakat felçli bir cocuk belinde bir çıkıntı var onu göstermek için çocuğun belini sıyırmış metroda acıklı acıklı dram yapıyor neymiş çocuğa ilaç alacakmış herkes para vermeye başladı biraz seyrettim sonra dedim ki yüksek sesle bana baksana dün bu çocuk başkasindaydi bugun sizde sen bu cocugun annesi olamazsin olsaydin bu soğukta çocuğu çıplak dolastirmazdin vicdanın kabul etmezdi. 18 yaşına kadar devlet ilaç parası almıyor ayrıca maas bağlıyor bu çocuğa neden ızdırap cektiriyorsun gel beraber inelim senden şikayetçiyim dedim kadın kaçtı herkes dogru soyledin dedi ogunden beri onları görmüyorum artık ben sadece o çocuğu sermaye olarak kullanmasına göz yummadim

Volkan
27-01-2017 19:24:00

Öncelikle bu çabanızdan ötürü teşekkür ederim. Eminim'ki bu paylaşımı okuyanlar, artık daha duyarlı olacaklardır. Fakat ortada daha ciddi bir durum var diye düşünüyorum. rKaçırılan çocuklar olduğunu ve bu çocuklara gün boyu uyumalarını sağlamak için, alkol vb.. şeyler verildiğini öne sürüyorsunuz; eğer bunlar doğru ise savcılığa suç duyurusunda bulunmalısınız. Devlet'in bu tarz dilencilerin yanlarında bulunan çocukların yetkili mercilerce kimlik tespitlerini yaptırıp kendi çocukları olup olmadığını sorgulamalıdır. En azından bu sayede çocuk hırsızlığını'da bir nebze olsun önlemiş olur..

Nuray Cantürk
27-01-2017 14:46:00

Sonuç ne olursa olsun ziyan olan bebek ve çocuklar var ortada, onların günahı ne.

Şakir Yayla
27-01-2017 10:23:00

Çocukların uyutuldugu dogru ama her gun olu bir çocuk hic de akla ve mantiga uymuyor yilda 365 cocuk yapar. Bu ulke nersi birde haberin kaynağı kim merak ettim de.

S d
26-01-2017 18:43:00

Dilencinin kucağında ki çocuğa sevkatle bakmayın diyorsunuz ama o masum çocuğun ne suçu var? Burda sorun çocukta değil annede ya da yalandan annelik yapan o dilenci de. Suçlu o çocuk değil

Neşe turgut
26-01-2017 17:14:00

Aynı görüntüyle ben de karşılaşıp aynı soruları soruyorum.cevap aynı. Sizinle aynı fikirdeyim. Ancak bu durumu neden gazetenize tasimiyorsunuz. Bence medya daha etkili olur. Ayrica polis istese her an bunlar görülür.

Gerçek
26-01-2017 11:57:00

İslamda bile ilk önce tanıdığınız yakınınız veya komşunuz gelir yıllardır film lerde pazarlarda sokaklarda çeşit çeşit dilenciler görmekteyiz onlara para vererek aslında devam etmesine sebep oluyoruz. Bu işe el atacak merci devletin ta kendisidir. Ne yazıkki. Zabıta memurlarından biri bi dilenciye gelip kalk bakalım. Gerçekten sakatmısın değilmisin diye soruyorsa bu sektöre izin merciden gelmiştir .......

Handan
26-01-2017 01:03:00

Bu durumu engelleyecek olan halk değil. Bence son derece köklü bir sosyal planlama ile çocuklara ve ailelerine devlet el uzatmalı. Gerek eğitim hem ebeveynlerede gerekse iş imkanı meslek edindirme, barınma gibi. Böylece toplum da yetişkinliğinde zararlı olabilecek bireylerden korunmuş olur. Devletin yok saydığı bu çocuklara bizler yardım etmek istesekde yeterli çözüm üretemiyoruz. Üzülerek seyrediyoruz.

Ümit Öner
25-01-2017 16:26:00

Çocukların hep baygın olması gerçekten ilginç

Yuriga
25-01-2017 07:39:00

Hemen de dine bağlarsınız.. ne kadar sığsınız.boş boş konuşacağınıza toplum niye bu halde niye adaletsizlik var onu sorgulayın.. kitabı da sokun bir yerinize

Sedat bulduk
25-01-2017 02:02:00

Tüm inancım ve ictenligimle size katılıyorum ben bir hafta içerisinde aynı yerde dilenci aynı kadının kucağına 3 farklı çocuk gördüm anlam vermemiştim neden uyuduklarina

Ensar Daş
04-02-2016 20:29:00
teşekkür ederim gerçekten çok güzel bir yazı.
vatandaş diyelim
27-01-2016 11:43:00
Ozaman doğrusunu sizden öğrenelim Gökhan bey.siz anlatında doğrusunu öğrenelim .
Adım önemli değil
19-01-2016 19:07:00

Dilenmenin islamda yeri yoktur. Eğer bir insan açlığa tahammül edemiyorsa bir öğün yemeği için dilenebilir. Sadaka verilecek kişiler günümüzde azdır bunların en başında ilim talebesi (kuran dilini öğrenen ve anlamaya calisan) gelir. Kur'an öğreten yerler günümüzde dernek vakıf şeklini alıp ihtiyaçlarını oradan karşılamaktadır. Eğer sadaka zekat vermek istiyorsanız o vakıfları araştırıp temelinin sağlam olduğuna inandığınız yerlere verebilirsiniz.

Gökhan özden
15-01-2016 15:45:00